Moneyback: akár 10 százalékos pénzvisszatérítés hitelkártya nélkül
Moneyback: akár 10 százalékos pénzvisszatérítés hitelkártya nélkül
Május elején startol el az Erste Bank új fejlesztése, a Moneyback. A George applikációt használó ügyfelek személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, ha aktiválják az új funkciót, vásárlásaik után pedig akár 5-10 százalékos pénzvisszatérítéssel is számolhatnak. Összefoglaltuk, mit érdemes tudni az új fejlesztésről.
Pénzvisszatérítési kedvezményprogrammal bővül a George Appban elérhető szolgáltatások köre májustól. Az új funkció a Moneyback, melynek köszönhetően az Erste Bank ügyfelei számos hazai és nemzetközi kereskedő és szolgáltató cégnél kaphatnak kedvezményt, havonta akár több ezer forintot spórolva ezzel. A programhoz már 30 cég csatlakozott.
Mi a Moneyback lényege?
A program lényege, hogy az ügyfelek a számukra releváns kereskedőktől vásárlásaik után automatikusan kapnak pénzvisszatérítést, kuponok, kedvezménykódok, hűségkártyák használata nélkül. Ehhez nem kell mást tenni, mint aktiválni a nekik tetsző ajánlatot. A pénzvisszatérítés mértékét mindig az adott partnercég határozza meg, de a kedvezmény akár a vásárlás értékének 10 százalékát is elérheti.
A Moneyback ingyenes, a programban az Erste Bank által kibocsátott lakossági forint számlához tartozó élő bankkártya és hitelkártya (fő- és társkártyák egyaránt) részt vehet. A hitelkártyák esetében a pénzvisszatérítés a kártyákhoz kapcsolódó egyéb pénzvisszatérítésen vagy hűségpontokon felül jár. A kedvezményt a fizikai és online vásárlások után is jóváírja a bank – jelentette be az Erste sajtótájékoztatóján Harmati László lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettes.
A Moneyback szolgáltatást elég egyszer aktiválni, az ajánlatokat azonban érdemes rendszeresen nézegetni, mivel azok bizonyos időközönként frissülni fognak. Az aktuális kínálatot a George Appban lehet átnézni.
Hogyan kap minden ügyfél személyre szabott ajánlatokat?
A Moneyback különlegessége, hogy a kedvezmények személyre szabottak, és az egyes ügyfelek vásárlási szokásaihoz igazodnak. Ez azt jelenti, hogy az ajánlatok tartalma és időtartama ügyfelenként eltérő lehet. Az aktuális kedvezményt mindenki a saját költései alapján kapja meg, ami függ a vásárlások típusától és gyakoriságától is.
A Moneyback az Erste Bank és egy cseh fintech cég, a Dateio közös fejlesztésének eredménye. A Dateio szolgáltatja a háttértechnológiát és adatmodelleket a vezető európai bankoknak és működteti az egyik legnagyobb digitális platformot vásárlásalapú marketinghez a kelet-közép-európai régióban.
Hol lehet visszatérítést kapni?
A Moneyback indulásakor mintegy 30 partnercég ajánlatai lesznek elérhetők a rendszerben, köztük olyan nevekkel, mint a Spar, a Booking.com, az Aliexpress, a Douglas, a Líra csoport vagy a Samsung. Számos egyéb kereskedővel és szolgáltatóval is megszületett már a megállapodás, ezen társaságok kedvezményeivel a következő egy-két hónapban bővül a kínálat.
További funkciókkal is bővül még idén a mobilapplikáció
Nem a Moneyback lesz az egyetlen új fejlesztés a közeljövőben, amivel az erstés ügyfelek találkozni fognak. George, az Erste digitális platformja a tavaly februári indulás óta számos új lehetőséggel bővült. Elérhetővé vált az elmúlt hónapokban
- a Google Pay,
- a QR-kódos azonnali fizetés,
- a hiteleket összegző Hitelinfó,
- a push üzenetre épülő Őrszem szolgáltatás,
- a pénzügyi tudatosságot támogató pénzügyi asszisztens funkció.
A napokban a Moneyback mellett elindul a pár kattintással igényelhető részletfizetéses vásárlás, de még idén elérhetővé válik többek között a mobilos/webes biztosításigénylés, a szelfis ügyfélazonosítás, a George-ból indított azonosított ügyfélszolgálati hívás (így az ügyfélnek már nem kell újra azonosítania magát), a mobilos nemzetközi-, csoportos- és állandó utalás, valamint George-ban is elérhetővé válik Mira, a bank digitális ügyfélszolgálati asszisztense.
Ennyien használták az elmúlt egy évben George-ot
Tavaly február óta már több mint 640 ezren próbálták ki George-ot, közülük mintegy 460 ezren mobilon léptek be. Több mint 520 ezren havonta legalább egyszer használják a platformot. A George bevezetése óta 60 ezerrel emelkedett azok száma, akik a pénzintézet online csatornáit használják rendszeresen a mindennapi pénzügyek intézésére. Ezzel a digitálisan aktív ügyfelek aránya egy év alatt 63 százalékra nőtt.
Az új digitális platformot sokkal gyakrabban használják az ügyfelek, mint a korábbi netbankot és mobilbankot. Az első negyedévben havonta átlagosan közel kétszer olyan gyakran léptek be George-ba, mint korábban a régebbi felületekre, emellett a tranzakciók száma is a többszörösére emelkedett ahhoz képest, amit korábban a netbanki és mobilbanki felületen mértek: az azonnali utalások száma például közel az ötszörösére, a kártyaaktiválások közel a duplájára, a kártyalimit módosításoké pedig a négyszeresére ugrott.