Járattörlés esetén is segít a kártyánkba épített utasbiztosítás
Járattörlés esetén is segít a kártyánkba épített utasbiztosítás
Sok bank betéti- és hitelkártyája tartalmaz beépített utasbiztosítást, és ahogy Európa-szerte enyhülni látszik a koronavírus-járvány, egyre biztonságosabb lehetőségnek tűnik külföldre utazni. Cikkünkben azt vizsgáltuk, hogy tipikus repülőutas problémák esetén, mint a járattörlés, a járatkésés vagy a poggyászkésés, milyen védelmet nyújtanak ezek a biztosítások.
A nagyobb presztízsű bankkártyákhoz tartozó, abba beépített utasbiztosítások ma már elterjedtek Magyarországon, szinte az összes nagybank rendelkezik olyan csomaggal, ami tartalmaz ilyen szolgáltatást. A Bank360 elemzői ezért megkérdezték a bankokat, hogy mit nyújtanak az ügyfeleknek
-
poggyászkésés,
-
járatkésés, illetve
-
járattörlés esetén.
Egyedül a megkérdezett bankok közül, mindhárom káreseményre térít az OTP Bank szolgáltatása. A biztosító járattörlés esetén akkor fizet, ha 6 órát meghaladó késedelmet szenved az ügyfél a már lefoglalt és visszaigazolt járatának törlése miatt.
-
6-8 óra poggyászkésedelem esetén 50 ezer forintig, 8 órát meghaladó poggyászkésés esetén 100 000 forintig térít a biztosító.
-
Járatkésés esetén, ha az meghaladja a 6 órát, 100 ezer forint a biztosítási összeg,
-
járattörlésre pedig a 6 óránál hosszabb járatkésésnek megfelelő biztosítási összeg vonatkozik.
Késések esetén térít a Takarékbank kártyáihoz tartozó Business és Gold csomagja is. Ez magában foglalja a poggyász- és járatkésedelmet is, de nem tartalmaz járattörlési biztosítást. A Lakossági csomagja a biztosításuknak nem fedezi egyik káreseményt sem.
Fedezi a 6 órát elérő vagy azt meghaladó késést a Sberbanknál külön igényelhető utasbiztosítás, de beépített szolgáltatással nem rendelkeznek a bankkártyáik.
Poggyászkésés esetén térít az MKB Bank prémium kártyáihoz tartozó utasbiztosítás. Ahogy általában ilyen költségtérítéseknél, itt is számlával kell igazolni a vásárlásokat és egyéb feltételek is vonatkoznak a kifizetésre. A térítés limitösszege sávosan van meghatározva:
-
12 órás vagy annál hosszabb késedelem esetén: 500 euró (kb. 175 ezer forint),
-
8 óránál hosszabb, de 12 órát nem elérő késedelem esetén: 300 euró (kb. 105 ezer forint),
-
4-8 órás késés esetén: 150 euró (kb. 52 ezer forint).
A K&H Bank kártyáihoz tartozó utasbiztosítás járat- és poggyászkésés esetén is fizet. Utazási késedelem esetén akkor, ha az meghaladja a 4 órát, poggyászkésedelem esetén, ha az meghaladja a 10 órát. Mindkét esetben ugyanannyi a térítési limit, 40 ezer forint.
A CIB Bank beépített biztosítása poggyászkésedelem és járatkésedelem esetén is fizet.
-
6 órát meghaladó poggyászkésés esetén 50 ezer forintig,
-
12 órát meghaladó késésnél pedig a csomagtól függően 70 vagy 100 ezer forintig térít.
-
A 6 órát meghaladó járatkésés esetén a térítési limit szintúgy 100 ezer forint.
A Budapest Bank kártyáihoz tartozó szolgáltatás poggyászkésésre fizet. A biztosítási csomagjaik mindegyike a 12 órát meghaladó késések esetén fizet. A Bázis 5 és Komfort 10 nevű szolgáltatásuk 50 ezer forintig, míg a Prémium 50 csomagjuk 100 ezer forintig térít.
A cikkben szereplő bankok járattörlésre, járatkésésre és poggyászkésésre vonatkozó fedezeteit egy táblázatban is összeszedtük:
Ha tartozik a bankkártyánkhoz valamilyen utasbiztosítási szolgáltatás, természetesen mindig érdemes utazás előtt ellenőrizni, hogy mit fedez és milyen feltételekkel.