mobilfizetes Simple

Hárommillió közelében a Simple, százezresével regisztálnak rá a magyarok

mobilfizetes Simple

Hárommillió közelében a Simple, százezresével regisztálnak rá a magyarok

Herman Bernadett
2023-06-21 Frissítve: 2023-06-21
2023-06-21
33485498

Már 30 milliónál is több tranzakciót hajtottak végre a Simple rendszerein tavaly, a forgalom a másfélszeresére nőtt, és a bővülés idén is kitart, a felhasználók száma már 3 millió közelébe ért. 

 

A futótűznél is gyorsabban terjed a digitális fizetés Magyarországon. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) nemrég publikált adatai szerint a bankkártyák csaknem ötödét már regisztrálták valamilyen mobiltárca alkalmazásba, és a kártyás tranzakciók csaknem 20 százalékát okoseszközzel bonyolítják le. A hazai piac vezető fintech cége, a tízéves OTP Mobil Kft. is ennek megfelelő ütemben fejlődik - derült ki a cég sajtótájékoztatóján.  

 

Szimplán duplázódhatnak az eredmények két év alatt

 

A Simple életében 2022 rekordév volt. A fiókregisztrációk száma 490 000-el bővült, az applikáción belüli tranzakciók száma pedig 31 millió fölé nőtt, ami 48 százalékkal haladja meg a 2021-es eredményeket. Az applikáción keresztüli forgalom a 2018-as 4 milliárd forint több mint tízszeresére duzzadt, elérte a 41,4 milliárd forintot. 

 

A bővülés idén is folytatódott, 2023 első negyedévében az applikáción belüli tranzakciók száma 28, az NFC tranzakcióké 42 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatait. Az InApp vásárlásokon belül a parkolójegyek 37, a közlekedési mobiljegyek 59 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Az NFC vásárlások volumene közel 10 milliárd forinttal nőtt ugyanezen időtávon, ami 50 százalékos bővülés. Az alkalmazáson belüli vásárlások volumene közel 20 százalékkal nőtt, ezáltal 14 milliárdos forgalmat bonyolítottak a Simple app natív szolgáltatásai 2023 első negyedévében. Az év első öt hónapjában pedig már több mint 240 000 fiókregisztráció történt.

 

A Simple alkalmazásnak már több mint 2,7 millió regisztrált felhasználója van, az applikációt folyamatosan bővítik újabb funkciókkal - mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. Májustól elérhető az ételrendelési lehetőséggel a Falatozz.hu kínálatából, és hamarosan érkeznek az újabb SuperShop fejlesztések is a pontok beváltására.

 

A SimplePay és a SimpleBusiness is hasít

 

Az OTP Mobil 2016-ban indította el a SimplePay online fizetési felületet, amelynek mára több mint 20 000 elfogadóhelye van. A legnagyobb, országos szolgáltatóktól az induló kisvállalkozásokig a hazai gazdaság szinte valamennyi szegmensében használják a megoldást. A tranzakciók száma tavaly meghaladta a 89 milliót, ami azt jelenti, hogy a SimplePay-en keresztül végrehajtott műveletek száma a piaci növekedést jelentősen felülmúló mértékben, 2018 óta közel kilencszeresére bővült. 

 

A forgalom értéke 2022-ben meghaladta az 1416 milliárd forintot, ami 42 százalékos növekedésnek felel meg alig egy év alatt, 2018-hoz képest pedig több mint tizenháromszoros. Az indulás óta a SimplePay-en keresztül több 2022-ig bezárólag 3451 milliárd forintnyi bevételre tettek szert a hazai vállalatok – mondta Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese.

 

Az OTP Mobil a fokozódó igényekre és a jogszabályi változásokra (kötelezővé vált az online kasszát használó vállalkozásoknak az elektronikus fizetés biztosítását) reagálva hozta létre 2020-ban a QR kódos, azonnali fizetés lehetőségét, és indította el a SimpleBusiness-t, amelyhez azóta több mint 3000 partner csatlakozott. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően (érintéses fizetés, SoftPOS szolgáltatás bevezetése) az évi 30 millió forint alatti forgalmú kisvállalkozások is könnyedén el tudják fogadni a kártyás fizetéseket. Az ügyfelek az indulás óta több mint 300 000 tranzakciót hajtottak végre a megoldáson keresztül, mintegy 6 milliárd forint értékben.

 

Az OTP csoport digitális fejlesztései végigkísérték az elmúlt évtizedeket, elég csak a kontroll sms-ek fejlesztésére, az ATM-hálózat kiterjesztésére vagy éppen az Apple Pay magyarországi bevezetésére gondolni. Kiemelt célunk volt a hatékony, egyszerű és ügyfélközpontú fejlesztések leszállítása. Az OTP Mobilnak, mint a csoport első startupjának jelentős szerepe volt a digitalizációnk támogatásában. Ezzel a működési formával képes volt olyan megoldásokat fejleszteni és széles körben elérhetővé tenni, amelyek hozzájárultak a magyar pénzügyi innovációk és azokon keresztül a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez – mondta Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

 

Promóció

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!