
Megvan az első bank: itt már működik a DÁP azonosítás

Megvan az első bank: itt már működik a DÁP azonosítás
Az OTP Bank elsőként vezette be a hazai pénzintézetek közül a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon, így gyorsabbá és kényelmesebbé válik számukra az ügyintézés – akár hitelfelvétel esetén is - írja közleményében az OTP Bank.
„A DÁP azonosítási szolgáltatásának bevezetésével ügyfeleinknek lehetőségük nyílik arra, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban elérhető adataikat összekössék az OTP Bank rendszereivel további lehetőséget biztosítva a belépésre az OTP InternetBankba. További fejlesztéseken dolgozunk, amellyel ki tudjuk használni a DÁPe azonosítási szolgáltatás előnyeit, valamint egy olyan megoldásokon, amellyel jelentősen egyszerűbbé válik az ügyfelek számára az általános ügyintézés, mint például az ügyfeleink adatainak változása, például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhessen a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt” – mondta el Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője.
Az új azonosítási szolgáltatás bevezetésének köszönhetően a hiteligénylés is gyorsabban, gördülékenyebben történhet meg. Az OTP Bank célja, hogy a jövőben további digitális szolgáltatásokkal bővítse kínálatát, amelyek még inkább az ügyfelek kényelmét és biztonságát szolgálják.
A DÁP eAzonosítás szolgáltatást többek között a bankoknak, a biztosítóknak és a közműszolgáltatóknak is alkalmazniuk kell.