Így tehetik a vállalkozások egyszerűbbé és olcsóbbá az ügyfelek fizetéseit
Így tehetik a vállalkozások egyszerűbbé és olcsóbbá az ügyfelek fizetéseit
Egyre több digitális fizetési eszköz közül választhatnak a kisvállalkozások. Ezekkel nemcsak a saját életüket könnyíthetik meg, hanem az ügyfelek számára is gyorsabbá, egyszerűbbé tehetik a vásárlásokat. A legmodernebb eszközök már a szeptember óta elérhető qviket is ismerik. Ez a megoldás idővel háttérbe szoríthatja a kártyás vásárlásokat, a cégeknek pedig olcsóbbá teszi az értékesítést.
A szeptember óta elérhető, a hazai azonnali fizetési rendszeren alapuló qvik lehet a kisvállalkozások új kedvence, ami nemcsak a készpénzes, de akár a kártyás fizetéseket is háttérbe szoríthatja. Az innovatív megoldást az elsők között kezdte el használni a Raiffeisen Bank, ahol a különböző digitális fizetési megoldásokat akár online is igényelhetik a vállalkozások.
Több megoldás közül is választhatnak a vállalkozások
A Raiffeisen Bank által kínált lehetőségek között is szereplő qvik fizetés 2024. szeptember 1-től ingyenesen és automatikusan elérhetővé vált az összes hazai lakossági ügyfél számára. A Raiffeisen az elsők között kínál qvik fizetési megoldásokat a vállalkozások számára is. Ennek lényege, hogy a vállalkozás a bank által biztosított megoldásokon, például a telefonra telepíthető Scan&Go appon keresztül egy, a fizetés adatait tartalmazó QR kódot vagy fizetési kérelmet generál az ügyfélnek, aki ezt a mobilbankjában elfogadva azonnal ki is tudja fizetni. A kereskedő pedig nem csak a visszaigazolást, de a kifizetett összeget is azonnal megkapja. Ez ugyanúgy pillanatok alatt megtörténhet, mint a kártyás fizetés jóváhagyása, és a lakossági ügyfelek számára az így létrejövő átutalás ilyenkor minden esetben banki díj és tranzakciós illeték mentes.
A qvik tranzakció lebonyolítása több technikai módon is megtörténhet. Most még a leggyakrabban a QR kódos fizetéssel szokták azonosítani, de a qvik valójában három különböző módon is alkalmazható egységes és biztonságos technológiával, amelynek elfogadását a fizető félként valamennyi hazai bank biztosítja az ügyfelei számára.
QR-kódos fizetés
A QR-kódon alapuló fizetési megoldás egyszerű, mára széles körben ismert: a vásárló az okostelefonja kamerájával vagy telepített saját banki alkalmazásával beolvassa a QR kódot és az előre feltöltött adatokkal (kedvezményezett, fizetendő összeg) átutalási tranzakciót kezdeményez.
NFC alapú fizetés
A kártyás fizetéseknél már rutinszerűen használják a vevők az NFC-t, de erre lehetőségük van a qvik fizetéseknél is. Az NFC képes mobiltelefonok segítségével gyorsan és kényelmesen lehet fizetni az erre alkalmas pénztárgépeknél, POS terminálokon vagy arra alkalmas mobilalkalmazásban (ilyen például a Raiffeisen Scan&Go).
Deeplink alapú fizetés
A deeplink a mobiltelefonon történő online vásárlásoknál alkalmazható. A fizetést úgy kell elképzelni, hogy a qvik választása után a fizetés gombra kattintva automatikusan megnyílik a mobilbanki alkalmazás, melyben már csak jóvá kell hagyni az átutalást.
A vállalkozások számára a qvik egyik nagy előnye a hagyományos bankkártyás fizetésekhez képest, hogy azonnal megkapják a vásárlások értékét, míg a kártyás fizetések esetében ez jellemzően másnap történik meg. A másik pedig az, hogy megspórolják vele a kártyás fizetések után fizetendő jutalékot. A vállalkozásoknak érdemes igénybe venni ezt a lehetőséget, mivel a qvik szolgáltatás árazása átlátható és kedvező.
A Scan&Go applikáció segítségével egyszerűen, egy appon belül megoldható a qvik fizetés és a SoftPOS-os digitalizált kártyaelfogadás is a vásárlók igényeihez alkalmazkodva. Ehhez mindössze egy okostelefonra van szükség, Android 8.0 vagy magasabb operációs rendszerrel.
A kisvállalkozások ezekkel a megoldásokkal úgy is meg tudják oldani az ügyfelek kifizetéseit, hogy a saját mobiljukat használják, nem kell külön eszközt beszerezniük, és nincs havi POS terminál bérleti díj sem. Ez különösen kisebb napi tranzakciószámnál praktikus és egyben költségkímélő módszer.
A qvik mellett más lehetőségek is vannak
Azok a vállalkozások is több lehetőség közül választhatnak, amelyeknek a nagyobb ügyfélforgalom alapján inkább az önálló POS terminál a jó megoldás a digitális fizetésre. Az igényektől függően a fizikai üzletekhez több POS terminál közül lehet választani, akár papírmentes megoldást is. Az egyszerűbb terminálok hordozhatók, papírmentesek, és akár a borravaló funkciót is lehet rajtuk használni, de választható olyan is, amelyek összeköthetők pénztárgéppel is. Választás előtt érdemes a vállalkozás sajátosságait, igényeit figyelembe venni. Az eszközök Android operációs rendszerrel működnek, SIM kártya használatával, és mobilinternet kommunikációval kapcsolódnak a banki rendszerhez, emellett a wifi hálózathoz is csatlakoztathatók. Visa és Mastercard kártyákat mindegyik elfogad.
A webáruházaknál a VPOS terminállal megoldható a hagyományos bankkártyás fizetés, az Apple Pay, illetve a Google Pay fizetések is. A mentett kártyával történő fizetésnél működik az egygombos fizetés (One click), az ismétlődő fizetés, illetve a linken keresztül történő fizetés is.
Minden egy felületen kezelhető
A Raiffeisen Bank Kereskedő Portálját használva a vállalkozók minden, bankkártyás fizetéssel kapcsolatos adatot, szolgáltatást egy felületen követhetnek nyomon. A bankkártya elfogadás iránti igény elindítható online a kereskedő portál felületén, míg a Scan&Go igénylés teljes egészében végig vihető a bank payportal felületén, fióklátogatás nélkül is.
A portálon továbbá kezelhetik a dokumentumokat, napi, havi vagy egyedi időszakra beállított lekérdezéseket indíthatnak, de ugyanitt intézhetik az olyan egyéb tranzakciókat is, mint a fizetési linkek generálása vagy az előengedélyezés befejezése.