Törlesztési moratórium, fiókbezárás - ez történt március 16-án a koronavírussal kapcsolatban
Törlesztési moratórium, fiókbezárás - ez történt március 16-án a koronavírussal kapcsolatban
A koronavírus járványra való tekintettel a Bank360.hu csapata kiemelten foglalkozik azokkal az információkkal, amelyek a bankszektorral kapcsolatosak, és fontosak lehetnek az ügyfelek számára. Éppen ezért igyekszünk minden nap egy rövid összefoglalóval szolgálni. Ezek voltak a legfontosabb hírek március 16-án, hétfőn a koronavírussal összefüggésben.
Néhány bankfiók módosított nyitvatartással üzemel
Több hitelintézet is jelezte a Bank360.hu felé, hogy néhány bankfiók a megszokottól eltérő nyitvatartással üzemel. Ezeket az információkat folyamatosan frissítjük, ebben a cikkben. Jelenleg az MKB Bank, a Budapest Bank, az Erste Bank és a MagNet Bank számolt be változásról.
Az UniCredit Bank fiókjaiban március 16-tól visszavonásig a következőképpen változott a személyes ügyintézés: a bejáratnál álló kollégák egyesével, a felszabaduló helyek függvényében engedik be a fiókba érkező ügyfeleket.
Az MNB törlesztési moratóriumot sürget a vállalati szektorban
Március 16-án a Magyar Nemzeti Bank (MNB) sajtóközleményben jelezte, hogy a vállalatoknál törlesztési moratóriumot sürget a bankok részéről. Ezenkívül az MNB saját hatáskörben a Növekedési Hitelprogram keretében folyósított hiteleknél törlesztési moratóriumot hirdetett. A programban részt vevő kkv-k év végéig kapnak mentességet a törlesztés alól. Ez az intézkedés körülbelül 25 ezer vállalkozást érint.
Jöhetnek a pandémiás hitelkonstrukciók
Sajtóértesülések szerint a hitelintézetek egy olyan hitelcsomagon dolgoznak, amely a koronavírus járvány miatt leginkább érintett vállalkozások számára nyújtana segítséget.
Minden hitelintézet online ügyintézésre biztatja az ügyfeleket
Lehetőség szerint kerüljük el a személyes ügyintézést a bankfiókban, helyette válasszuk az olcsóbb, online megoldásokat. A Bank360.hu mai cikkében több tippet is ad, hogy egyszerűbbé váljon az ügyintézés a járvány idején.
A bankok mellett a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) is azt kéri az ügyfelektől, hogy mellőzzék a személyes ügyintézést minden biztosítónál, és lehetőség szerint online vagy telefonon keresztül kérdezzenek vagy intézkedjenek.