Adategyeztetés határidő

Már csak néhány órád maradt az adategyeztetésre

Adategyeztetés határidő

Már csak néhány órád maradt az adategyeztetésre

Vrazsovits Rita
2019-10-31 Frissítve: 2022-01-18
2019-10-31 Frissítve: 2022-01-18
5413257

 

Október 31-én, vagyis ma jár le az adategyeztetés határideje. Aki nem egyeztet a számlavezető bankjával, az novembertől nem kezdeményezhet új tranzakciót egészen addig, amíg eleget nem tesz az egyeztetési kötelezettségnek. A bankok értesítették az érintetteket.

 

Hónapok óta halogatjuk az egyeztetést

 

Hiába tolták el négy hónappal a Magyar Bankszövetség kérésére az adategyeztetés határidejét, a becslések szerint több ezer ügyfél még mindig nem esett át az egyébként végtelenül egyszerű procedúrán. Az egyeztetés során a személyes okmányokat kell bemutatni, ami mindössze néhány percet vesz igénybe. A Bank360.hu-hoz beérkező megkeresések alapján sokan így is az utolsó utáni pillanatra hagyták a feladatot. 

 

A bankokon nem múlik: ők szóltak

 

A bankoknak nem csak általános kampányban, hanem közvetlenül is kellett értesítenie azokat az ügyfeleket, akik még nem egyeztették adataikat és nem történt meg az átvilágítás. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek valamelyik fórumon (papír alapon vagy elektronikusan) biztosan találkoznia kellett az adategyeztetésről szóló értesítővel. 

 

A Bank360-hoz beérkező válaszok alapján így állnak a bankok az adategyeztetéssel:

 

  • MKB Bank: az ügyfelek körülbelül 1 százalékánál nem történt meg az azonosítás.

  • Budapest Bank: az ügyfeleket nem érintette az újraazonosítási kampány, mert az adatokat korábban rögzítették, a vonatkozó jogszabály szerint.

  • K&H Bank: az ügyfelek kevesebb, mint 1 százalékának van hátra az adategyeztetés.

  • Erste Bank: az ügyfelek elenyésző része nem egyeztetett, így várhatóan nem okoz gondot a határidő.

  • Takarék Csoport: a Takarék Csoport ennél nagyobb számokról számolt be, az utolsó napokban is azon dolgoznak, hogy minél több ügyfél átessen a szükséges egyeztetésen. A Takarék ügyfeleinek azért is érdemes tájékozódni, mert az országos fúzió utolsó lépése miatt egyébként is szünetel majd néhány szolgáltatás.

 

A többi banktól nem érkezett konkrét adat az egyeztetésre váró ügyfelek számával kapcsolatban, de azt a bankok nagy része kiemelte, hogy minden lehetséges kommunikációs eszközzel igyekeznek tájékoztatni az ügyfeleket. Több bank arról is értesítést küldött az ügyfeleknek, ha nem szükséges az egyeztetés.

 

Mi történik, ha nem történik meg az adategyeztetés?

 

Ha a szükséges adategyeztetés nem történik meg, akkor 2019. október 31. után a pénzintézetek nem teljesíthetik az érintett ügyfelek megbízásait. Ez azt jelenti, hogy nem tudunk utalni és utalást fogadni, a biztosítónál pedig nem fogjuk megkapni a biztosítási esemény bekövetkeztekor a pénzt. 

 

Fontos, hogy ez nem jelenti azt, hogy megszűnik a szerződés, viszont a vele kapcsolatos ügyleteket nem lehet majd végrehajtani addig, amíg az adatpótlás meg nem történik. Amint megtörténik az adategyeztetés, a pénzintézetek feloldják a korlátozást.

 

Arról, hogy miért van szükség az adategyeztetésre, ebben a cikkben írtunk bővebben.

Promóció

Ne maradj le semmiről, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek

Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text
Help text

Születési dátum

bezárás Köszönjük, a választott bank hamarosan keresni fog Téged!
Értékeld a Bank360-at!